#fikagram är en briljant och kärleksfull vårkampanj

fikagram

Nu hyllar jag 7-Eleven för andra gången på kort tid, men de är värda det. Lagom till vårvärmen har de skapat en kärleksfull vårkampanj under mottot: Visa världen din kärlek eller hitta en ny.

Konceptet är enkelt. När du köper din kopp kaffe väljer du en röd mugg om du är upptagen eller en grön mugg om du är singel. Ta sedan en bild på dig och muggen, ladda upp den på Instagram med haschtaggen #fikagram.

Den bild som får flest gilla vinner en iPad Mini. Vilket i sammanhanget är helt orelevant eftersom kampanjen är så kul och briljant att den skulle bära sig utan en vinst. Det har redan blivit en grej att fikagramma.

Kampanjen är win-win. 7-Eleven säljer mer kaffe. Konsumenten hakar på en kul trend som sprider uppskattning och glädje i vänskapskretsen. Någon kanske till och med hittar kärleken (det har hänt på Instagram förut). Hatten av till Sju-elvan!

Du kan se alla bidrag på kampanjsajten #fikagram.

Bonus:

luring

Se upp för luringarna. Det är tydligt att kvinnan till höger i bilden satt en singelkopp utanpå sin upptagenkopp. ;)

Författare: Kristofer

Kristofer Rask är 33 år och har arbetat med marknadsföring i ett decennium. Fritiden präglas av äventyr, vänner och träning. Allt kan komma att avspeglas i bloggen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *